Geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mapsy en Linda - WaarBenJij.nu Geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mapsy en Linda - WaarBenJij.nu

Geluk bij een ongeluk

Door: Mapsy en Linda

Blijf op de hoogte en volg Mapsy en Linda

16 Juli 2012 | Ecuador, Quito

Nou, dat was me ons reisje wel... Na 53 uur (van deur tot deur) eindelijk op de plaats van bestemming.
Het begon al heel hoopvol in A´dam. We konden niet alle boardingpasses krijgen en dus was het zowel in Londen als in Miami spannend.
Door vertraging naar Miami + een zeer onvriendelijke en onbeschofte douanebeambte misten we ons vliegtuig naar Quito. Gelukkig kregen we een hotel en vele maaltijden aangeboden door American Airlines. Bij aankomst meteen een duik in het zwembad genomen en gechilled op het king size bed (2x).
Omdat we de volgende dag pas ´s middags vlogen, haastten wij ons natuurlijk als een speer naar Miami Beach. Super tof om Amerika in zijn volle glorie te ontdekken! Ook de mensen waren heel vriendelijk.
Uiteindelijk op het vliegveld aangekomen, kon het toch niet meer misgaan... (zou je denken).
1) moeilijkheden bij het verkrijgen van een boardingpas (ong. 1 uur)
2) inmiddels geboard moesten wij allemaal het vliegtuig verlaten i.v.m. een ´stroomprobleem´...
3) drie uur later weer boarden en toen nog zeker een half uur gewacht voordat er gevlogen kon worden i.v.m. een onweerbui

Uiteindelijk kwamen we om 1 uur lokale tijd aan in het hostel.

Vandaag opgestaan in het mooie Quito. Het moderne en koloniale deel ontdekt en heerlijk geluncht in een lokaal tentje voor maar twee euro. Oeps...het waren twee gerechten. Beetje veel.
De mensen hier zijn heel aardig en behulpzaam en Linda is onder de indruk van de vlotte Spaanse babbel van Mapsy. Je moet wat als niemand Engels verstaat en/of spreekt. Blonde chicas hebben hier veel aanspraak. ;-)

Morgen het lokale openbaar vervoer testen en kijken of we de markt in Otavalo kunnen vinden. :-)

Groetjes van Mapsy en Linda

  • 17 Juli 2012 - 08:19

    Boukje:

    Ik ben blij dat jullie er zijn,
    wat een avontuur!
    kan mij voorstellen dat dat geweldig was om even op Miami Beach te vertoeven!
    geniet er van gr.

  • 17 Juli 2012 - 08:47

    Ilse:

    Whaha dat noem ik niet backpacken (foto's!) dat noem ik luxe op vakantie gaan :p mooie foto's hoor! Wat een lange reis! pfff....gelukkig zijn jullie aangekomen! Lynn, ik moet zeggen dat ik je gister wel ffkes heb gemist bij give it dub...ik heb gedubt als een malle...geniet lekker van het mooie weer daar en de mensen, cultuur, de avonturen, van elkaar! alles! Veel plezier allebei! X

  • 17 Juli 2012 - 09:20

    Marije:

    Ben blij dat jullie er zijn!
    Heel veel plezier xx

  • 17 Juli 2012 - 15:46

    (oom) Will :

    Nou lekkere backpackers zijn jullie hoor..Pfff..zo kan ik t ook haha. Maar serieus nu .. veel plezier en kijk uit voor al te blije Ecuadorianen enzo...Ik zal jullie ook volgen op deze site !

  • 17 Juli 2012 - 21:25

    Marieke:

    Nou halleluja dat het uiteindelijk allemaal gelukt is! Hopen dat jullie nu wel echt kunnen ontspannen, dat moet gewoon lukken lijkt me toch nu?! :):)

    Heeeel veel plezier!
    XXX

  • 18 Juli 2012 - 10:06

    Annemieke:

    Wat een start zeg! Maar jullie zijn gelukkig goed aangekomen! De foto's zien er al erg leuk en goed uit! Veel plezier van alles en geniet er lekker van!!

  • 19 Juli 2012 - 13:05

    Mapsy En Linda :

    Bedankt voor de leuke reacties!!! Wij stappen zo in een bus naar Cuenca (ritje van zo'n zeven uur).

  • 20 Juli 2012 - 08:42

    Marleen:

    Wat super gaaf, inderdaad geluk bij een ongeluk! Wat een hotel zeg!

    Volgens mij gaat het helemaal goed komen als ik die foto´s zo zie! Geniet er van!

    Gr.
    Marleen

  • 20 Juli 2012 - 17:57

    Monica Di Pompa:

    Wat fijn om al een berichtje te lezen!! Wat een verhaal zeg. Balen! Was je nog ziek Lynn?

    Fijn dat American Airlines wel z'n best heeft gedaan om het goed te maken ;-) Miami Beach lijkt me ook niet verkeerd :-)

    Ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog gaat komen!

    Geniet als een tiet! Jullie missen hier niks. Het is rotweer :)

    Smakkies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador, Peru en Bolivia

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2012

Adios amigos!

19 Augustus 2012

Inka trail en Bolivia

04 Augustus 2012

Nazca, Arequipa en Cusco

27 Juli 2012

Op weg naar Peru

20 Juli 2012

De blonde chicas en de constante dropping
Mapsy en Linda

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5754

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 29 Augustus 2012

Ecuador, Peru en Bolivia

Landen bezocht: